klik gambar dibawah

klik gambar dibawah
. Travel is the only thing you buy, makes you richer.

Monday, July 12, 2010

The way my MUM n DAD love me








smlm sbelum tido...tetibe teringat byk bnde..smpai la 1 hal ni trus
ak terikat kt stu..
ak ase x mampu tok teruskan berkhayal..ak mula
terpikir..ape yang sebenarnya yang membuatkan
ak begitu bernasib
baik dlm setiap bnde yang ak lakukan.. ak x nafikan. ak sentiase
bernasib baik dlm
jua bende tp x semestinye pling bernasib baik
la kan..,

then ak teringat kata2 mak ak ptg td

"urm..alhamdulillah akak x ade pape..
stiap kali ape akaK buat mak sentiase
doakan kebaIkan utk akak"

trus terdiam ak..n ak rase ak dah jmpe jwpn bg "ak bernasib baik"...
yela..ak ase ak org pling bertuah dpt mak mcm ni..
mak yg sntiase
doakan ak..bkn hnye tringatkn ak... stiap kali nk exam..ak mesti
kol mlm tu then tok bgtaw.
pas ak abes exam ak pon kol lg tok
bgtaw ak da abes exam... ak tnye la.."mak dah mkn" dan
dye jwb "mak puase hari ni".

tp skit dye x gtaw dye puaseutk ape..tp ak taw dye puase tok ak..
sdgkn ak sendri x lakukan yg terbaik mcm tu tok dri ak
dye dah
berikan smuanya... tu bru bab exam..blom bab lain lg..

kalo bab mkn lg la... dye akn mkn
slow2..smpai tgk ank dye
da knyg..bru lah dye lega tok menambah..
same la mcm ayah ak... kdang2 ak terpikir... kuatnye d0rg berkorban..

dan ak lg terpikir...bleh ke ak jd cm dorg kalau ak dah jd seorg ibu
nnti (insyaallah)... walopon dorg taw..smua tu x mgkin terbls 100%

kalo terbls 100% x ade la org kte pengorbanan ibu dan ayah
tiada tandingan... =)

bg sy mak sy adelah org yg pling tercantik dimata sy..sgt2 cantik..
dan sy sgt bertuah ade mak seperti di atas..
dan sy taw ramai sedg jeles dgn sy.. =)

kalau kita tak mampu letakkan diri kita di tempat yang terbaik,

Allah akan letakkan kita di tempat terbaik
dengan
syarat letakan ibu kita di tempat yang terbaik

Ingatlah Kepada Ibumu

Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!
Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu
Bila nak bermanja… aku dekati ibu
Bila nak bergesel… aku duduk sebelah ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
Bila nakal, yang memarahi aku… ibu
Bila merajuk… yang memujukku cuma..ibu
Bila melakukan kesalahan… yang paling cepat
marah..ibu
Bila takut… yang tenangkan aku.. ibu
Bila nak peluk… yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila sedih, aku mesti talipon… Ibu
Bila seronok… orang pertama aku nak beritahu… Ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. “ibuuuuuuuuuuuuu! “
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang paling g sibuk juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin..
Orang pertama aku tunjuk dan rujuk… Ibu


Bila sedih… aku cari Ibu
Bila berjaya… aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal… aku ceritakan pada Ibu
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
Bila sambut hari ibu… aku cuma dapat ucapkan Selamat
Hari Ibu
Selalu… Ibu ingat kat aku

Share this article with your friends.

No comments:

Post a Comment