klik gambar dibawah

klik gambar dibawah
. Travel is the only thing you buy, makes you richer.

Monday, April 14, 2014

ISU RAMPASAN TUDUNG FAREEDA nyata jelita..

assalamualaikum. makin besar pulak isu tudung rampasan ni.... aku pun tengah2 tak ada kerja rajin la mengodek PAGE fareeda..nyata jelita. macam2 la orang komen tapi yang aku tengok FAREEDA masih tak paham apa yang orang Malaysia ni marahkan sangat. mai sini aku ungkaikan sikit setelah baca komen-komen di PAGE mereka. aku ungkaikan aje yer bukan nak protes. sebab aku pon tak pakai fareeda ori ke tiruan ke. aku pakai shawl & bawal sahaja. ade tudung ala2 fareeda pon aku bli dekat VIETNAM bulan 6 tahun lepas.

 apa yang Fareeda lakukan tu BETUL. yela mana boleh ciplak idea-idea orang. dah la penat dia PATTERN kan, daftarkan bagai. keluar duit untuk semua tu kita senang-senang nak tiru.tapi....

 betul ke makcik-makcik tu yang curi patternnya? ke makcik tu pun amik dekat VIETNAM?

 kenapa tak terus pergi ke kilang pengeluaran atau ke orang yg kuat membuat tiruan untuk rampasan dan saman?

 lainlah kalau 1 jenama yang makin melonjak naik tapi menggunakan pattern dia. macam apple saman samsung. tapi ada x apple saman produk china & korea?

lagipun apa la orang Malaysia macam aku ni nak heran sangat kalau tudung tiruan tu tak ade yang murah pun. beralih jela pada tudung lain. banyak lagi 'fashion' kan? dah kalau orang x nak beli original 'fareeda' sebab mahal so apa buat sekali pun.rampas tiruan ke apa tetap tak beli la tudung tu...actually ini la yang orang marahkan sangat sebab pergi rampas dekat makcik-makcik pasar malam bagai. cube terus pergi kt tempat pembuat yg besar-besar. kompom x jadi isu. pastu mesti orang-orang bawah dah x jual. entah-entah makcik tu pun x tau tudung yang dah di PATTERN kan x boleh ditiru. tapi entah-entah makcik tu pun x tiru cuma beli dkt pemborong lain. sori terlampau banyak 'entah'. ahaha. penat juga nak ungkai semua. masih x paham x tahu la. okey ini sedikit komen aku print screen di page FAREEDA..NYATA JELITA

hah... sedikit huraian sahaja dari aku. actually orang Malaysia yang cakap tentang tudung pendek semua aku malas amik port. memang berdosa kita buat tudung ada pendek dan panjang tapi orang beli yang pendek. tetap dosa dia kita tanggung. tapi isu sekarang tentang rampasan sahaja. so x payah kaitkan isu tu. kita dah nasihat dan dia x nak dengar tu antara dia dengan Allah. kita tu jaga diri kita dulu.

 orang tak berkemampuan serta tidak suka tudung awning. jom kita tiru gaya YunaBella. fashion yang sangat awesome!
http://yunabella.blogspot.com/2014/02/tudung-bawal-gaya-mawar-fizo-omar.html
Share this article with your friends.

No comments:

Post a Comment