klik gambar dibawah

klik gambar dibawah
. Travel is the only thing you buy, makes you richer.

Monday, March 31, 2014

Detik-Detik Perkenalan

susah nak ceritakan atau gambarkan. serba ringkas dapat luahkan. bukan apa saje nak tulis dalam blog. supaya menjadi 1 kenangan yang tidak dilupakan.

Actually aku memang kenal Hafiz dari sekolah. dari form 2 tak silap. dia senior aku. tapi tak pernah pun tegur-tegur ke apa. cuma tau 1 sekolah. alah sekolah seri samudera tu besar mana la sangat. cam je budak-budak sekolah tu.ahaha. tambah-tambah 1 taman pulak. geng-geng dia pun byk deret rumah aku. tapi dia tak kenal aku rasanya. orang mcm dia mana pandang orang. muka sombong. senyum pun susah. ahahaha

facebook friend

then start 2010 kitorang mmg dah 'friend' dalam facebook. dan masih tak bertegur sapa. masa awal tahun 2013. kawan aku Palie ajak jumpe sebab kebetulan dia ada dekat Ampang. tapi masa tu aku bz tak dapatlah jumpa. aku just tanya dia dengan sapa.then dia 'Hafiz, ko kenal.senior kita'. OK fine lagi la aku tak nak jumpa si Palie ni. ahaha

start Jun 2013. Hafiz ni buang tebiat kot. rajin like status la gambar la. pastu komen la. macam kawan lama pulak kan. aku balas biasa-biasa jela. then saja la aku buat-buat tanya dia duduk mana. Padahal aku dah tau. saja nak bagi dia tau aku dok Ampang. kitorg byk borak-borak dekat facebook jela. pastu jadi tersangat rapat.

asik mesej-mesej je. bosan gak aku. so pelawa la lepak minum. amboi punya susah macam perempuan. last-last nak jugak dia keluar. tapi......... dia ajak aku pergi tengok bola dekat karang kraf shah alam.. what the??? layan kan jela. kebetulan aku memang suka tengok bola kalau kelantan yang lawan. yela adik-adik angkat orang kelantan. belajar pun dekat kelantan. dah biasa teman dorang pergi tengok bola. then pergi teman dia makan dekat nasi kukus pastu lepak kt shah alam tengok mat rempit... gila tak romantik. ahaha

masuklah bulan puasa. kerap la keluar buka puasa sama-sama dengan kawan dia yg semestinya kawan aku juga. dah 1 sekolah kan. aku paling suka. 1st time buka puasa dengan dia. dia ajak aku g bazar beli makanan pastu makan dekat padang shah alam. berlapikkan surat khabar. actually aku x suka laki ajak aku keluar makan tempat-tempat expensive. bagi aku. jadi diri sendiri. ye dak?



bla bla bla. byk sgt nak cerita. ni part yg tiba-tiba terserius pula mamat ni. 1 malam dia cakap dia macam tak sedap la rapat-rapat dengan aku macam ni. eleh padahal aku arif sangat dah tektik-tektik lelaki ni.ahahaha. aku terus potong ayat dia aku tanya 'nak kawen dengan saya ker?' dia macam blur2. then aku cakap lagi 'aku malas dah nak bercinta-cinta kalau betul2 nak aku pergi jumpa mak ayah aku cakap pasal kawen. kalau x nak dan nak kita kekal macam ni je xpayah cakap apa-apa dan kita akan kekal macam ni'. dia boleh pikir aku gila.ahaha ak cakap la aku cakap betul. x pyah bg jawapan dan buat je.

selang beberapa hari dia cakap 'jom kawen'. wow express. start tu la aku nampak dia buat perancangan macam mana nak cakap dengan mak abah dia. bila nak cakap. bila nak jumpa ayah aku. semua dia yang settle kan. aku tunggu jela. yela x kan nak paksa2. alhamdulillah. nampak kesungguhan dia. akhirnya dapat jugak kami kawen dengan tak disangka. cepat jugak kami kawen.  rapat bulan 7. bulan 10 merisik. bulan 1 kawen. wahh. perjalan yang Allah tentukan kita x tahu kan.
Share this article with your friends.

No comments:

Post a Comment